Člověk se na dovolenou těší celý rok. Vybírá krásné lokality, luxusní ubytování a dobrou cenu. Jaké pak ale přijde rozčarování, když sliby cestovní kanceláře neodpovídají realitě? Celoroční plány zkažené, v případě zahraničního zájezdu i vyčerpaná dlouho šetřená dovolená v práci a především zklamání. Zkaženou dovolenou vám již nikdo nevrátí, můžete však při reklamaci zájezdu získat určitou kompenzaci.
Cestovní kanceláři můžete reklamovat to, k čemu se písemně zavázala ve smlouvě o zájezdu. Tato smlouva může odkazovat také na číslo zájezdu na webových stránkách či katalogu, proto si kopii včas uschovejte. V jiných případech se jedná o výpis vybavení a služeb, co vše zájezd zahrnuje.
Nedávno jsme řešili jeden dotaz ohledně reklamce dovolené. Níže vám přinášíme další tipy k reklamaci.
Pokud má zájezd takové vady, že v něm nelze pokračovat a vy z opodstatněných důvodů odmítnete náhradní řešení cestovní kanceláře, dopraví vás na své náklady zpět před plánovaným termínem. Většinou se však jedná o vady, které je možné na místě řešit.
Pokud se nedohodnete s cestovní kanceláří či cestovní agenturou, můžete se obrátit na Asociaci českých cestovních kanceláří či přímo na nás, kdy vám pomůžeme připravit všechny podklady a zastoupíme vás i před soudem, což bývá často krajní případ řešení.
Doporučujeme při reklamaci zájezdu nepřehánět a nevyhrožovat. Chápeme, že zkažená dovolená je velmi nepříjemná, ale snažte se vše řešit s chladnou hlavou a lidským přístupem. Určitě se nevyplácí hledat vady tam, kde nejsou, jen aby vznikla nějaká sleva v rámci reklamace. Vše se ověřuje a vy byste pak z jednání nemuseli vyjít dobře (mohli byste hradit nemalé soudní náklady i náklady spojené s právním zastoupení protistrany).
Jakou slevu za reklamaci můžete získat, vám orientačně napoví Frankfurtská tabulka slev či ITQ standard (Mezinárodní standard kvality cestovních služeb), podle kterých se řídí nejen většina cestovních kanceláří a agentur, ale i soudů. Reklamovat však můžete i další vady, které v tabulce nejsou uvedeny a zájezd vám znepříjemnily.
Chcete vědět více? Chcete pomoci s vaší reklamací zájezdu? Neváhejte nás kontaktovat.